در حال بارگذاری ...
در راستای تبادل گروه های تئاتری استان بوشهر و خوزستان؛

«موسیو ابراهیم» به خوزستان سفر می کند

نمایش «موسیو ابراهیم» اثر علیرضا کوشک جلالی به خوزستان سفر می کند

به گزارش تئاتر بوشهر، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: در راستای تبادل گروه های تئاتری استان های خوزستان و بوشهر که از سال گذشته آغاز شد، نمایش «موسیو ابراهیم» کار آقای علیرضا کوشک جلالی و با بازی بازیگران تئاتر دیّر، روز یکشنبه سی‌ام مهرماه به خوزستان سفر خواهد کرد و مهمان هنرمندان شهر بهبهان خواهد بود.

جهانشیر یاراحمدی در ادامه افزود: از انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن بهبهان که زحمت این میزبانی را می‌کشند صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم این تبادل تجربیات اتفاقات خجسته‌ای را برای تئاتر هر دو استان رقم بزند.

یاراحمدی در پایان گفت: این چندمین همکاری دو انجمن خوزستان و بوشهر است که در راستای تبادل گروه‌های تئاتری در کشور پیشتاز هستند.

یادآور می‌شود، این نمایش محصول کارگاه آموزشی کارگردان ایرانی-آلمانی، کوشک جلالی در زمستان 95 در بندر دیّر است.

 علیرضا کوشک جلالی کارگردان تئاتر ایران و آلمان است که دارای سوابق و افتخارات زیادی در این حوزه می‌باشد. وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد.

 

نمایش« موسیو ابراهیم » از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر ایران به عنوان بهترین اجرا در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد.

داستان نمایش «‌موسیو ابراهیم‌« بر اساس یک قصه لطیف و زیبا نوشته شده که در اصل قصه و یا به عبارتی افسانه‌ای در رابطه با دوستی بین یک جوان بدشانس و یک مرد پیر است که در حاشیه نیز به دوستی یهودیت و اسلام می‌پردازد به شیوه‌ای ملودراماتیک دنیای یک جوان منزوی و تنها، «مومو» به تصویر کشیده می‌شود. ناگهان در دنیای تیره و افسرده «مومو» جرقه‌ای نورانی به چشم می‌خورد که علتش عشق او به موسیو ابراهیم و شناخت عمیق این پیرمرد به زندگی است. دوستی موسیو ابراهیم برای «مومو» مامنی گرم و پر از مهر فراهم می‌کند که در پناه آن رنج نادیده گرفته‌شدن از سوی پدری منزوی و عبوس و فقدان مادر را تاب می‌آورد و ...




نظرات کاربران