در حال بارگذاری ...

پیوند «معماری سنتی » و «نمایش» در سومین جشنواره فجر استانی بوشهر

در سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر برنامه‌ها بر اساس پیوند «معماری سنتی» و «نمایش» طراحی و اجرا می‌شوند.

به گزارش تئاتر بوشهر، جهانشیر یاراحمدی دبیر این جشنواره و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر که پیش از این در حوزه پژوهش مقالاتی مبنی بر ارتباط معماری سنتی و نمایش در بوشهر و نیز «بوشهر در نمایشنامه‌ها» تالیف کرده است می‌گوید:
رابطه معماری سنتی بوشهر و هنر نمایش در این دیار رابطه ای دیرینه است. نمایش و اهل نمایش همواره از معماری سود جسته‌اند. به ویژه در دهه‌های گذشته این پیوند عمیق تر و معنادار تر بوده است. بر همین اساس سعی کردیم برخی از برنامه‌های جشنواره را به بافت قدیم و در دل معماری قدیم منتقل کنیم تا هم بر این پیوند تاکید دوباره ای کرده باشیم و نیز این برنامه‌ها را در میان مردم اجرا کرده باشیم.
بر همین اساس سه برنامه مفصل جشنواره در محله شنبدی و در «کافه حاج رییس» و «بازار هفته» برگزار خواهد شد.
یاراحمدی ضمن اشاره به همکاری مدیریت مجموعه کافه حاج رییس گفت: کافه حاج رییس ، فراتر از یک محفل دور همی در فرهنگ و هنر بوشهر شکل گرفته و بر مبنای علائق خود مجموعه مدیریت و به ویژه جناب اقای عبدی پور، به عنوان محلی برای برگزاری رخدادهای فرهنگی هنری در میان عامه مردم شناخته شده است.
او.درباره برنامه‌هایی که در معماری سنتی برگزار خواهد شد گفت: همان‌گونه که عرض کردم سه برنامه مفصل در طول جشنواره در این مکان برگزار خواهد شد که انشالله پس از هماهنگی‌های نهایی ، فردا به شکل عمومی اعلام خواهیم کرد چه بر نامه هایی و در چه زمانی.

یادآور می‌شود، سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر ،16 تا 21 دی ماه 97 برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران