در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن نمایش استان بوشهر:

پلاتو سوم بوشهر به نام مرحوم حمید لطفی مزیّن شد

جهانشیر یاراحمدی در مراسم افتتاح سومین پلاتو مجموعه تئاتر شهر بوشهر که  به نام مرحوم حمید لطفی مزیّن شد با بیان این که بسیاری از استان‌ها هستند که ظرفیت تئاتری پائین‌تری نسبت به استان بوشهر داشتند، گفت: اما شاهد بودیم که آن ها مجموعه تئاتر شهر هم داشتند اما استان ما با این پتانسیل قوی از داشتن این مجموعه بی‌بهره بود.

به گزارش تئاتر بوشهر، یاراحمدی در ادامه افزود: دلیل این است که دوستان ما درگذشته جرات ورود به چنین کاری را نداشتند اما امروز می‌بینیم که به همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ما از این امکان برخوردار شده‌ایم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های تخصصی این سالن اوایل سال 95 با پیشنهاد انجمن نمایش به اداره ارشاد آغاز شد و حدود یک سال نیز طول کشید تا کارهای فنی آن انجام شود. از خردادماه امسال وارد بخش عملیاتی آن شدیم تا اینکه امروز و با امکاناتی که می‌بینید، تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس انجمن نمایش استان بوشهر گفت: تمام اهالی تئاتر می‌دانند که چنین مکانی با همین مساحت اندک یک غنیمت است. به کوچک بودن مساحت آن نگاه نکنید زیرا با همین وسعت نیز از خیلی از پلاتوهای تخصصی پایتخت بزرگ‌تر است. ما در تهران در سالن‌هایی اجرا می‌کنیم که نصف این مکان هم مساحت ندارند. بنابراین این تماشاخانه برای ما بسیار ارزشمند است و سومین تماشاخانه در مجموعه تئاتر شهر محسوب می‌شود. با مشورت و همفکری دوستانمان این پلاتو به نام مرحوم حمید لطفی که از هنرمندان خوب تئاتر استان بوشهر بود، نام‌گذاری کردیم. طی 4 یا 5 ماه آینده نیز قرینه همین پلاتو را در این ساختمان به بهره‌برداری خواهیم رساند و این مهم محقق نمی‌شود، مگر با حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر.

جهانشیر یاراحمدی در ادامه گفت: خوشحالی دوم من این است که ما دو سالن دیگر در همین مجموعه داریم، اما این سالن به لحاظ امکانات مجهزتر است. زیرا آن سالن‌ها هنوز به سیستم صوتی ثابت مجهز نشده‌اند اما این سالن سیستم صوتی ثابت دارد. مجموعه هزینه‌های این سالن از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کشور تأمین شده است. امیدوارم که مبارک تئاتر بوشهر باشد و اتفاقات خوبی در آن رقم بخورد.

یاراحمدی از فرماندار تئاتر دوست بوشهر و حمایت‌های مستقیم او به این حوزه تقدیر و تشکر کرده و گفت: ما بودجه فرهنگی و هنری به‌طور حاضر و آماده وجود ندارد. اما ما مراسم‌های زیادی را در این حوزه و به‌خصوص تئاتر، برگزار می‌کنیم و آن‌هم تنها یک دلیل دارد؛ این‌که مدیر فرهنگی پرجرأتی حامی این‌گونه جشنواره‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری است.

وی افزود: بسیاری از استان‌ها هستند که ظرفیت تئاتری پائین تری نسبت به استان بوشهر داشتند اما مجموعه تئاتر شهر هم داشتند اما استان ما با این پتانسیل قوی از داشتن این مجموعه بی‌بهره بود. دلیل این است که دوستان ما درگذشته جرات ورود به چنین کاری را نداشتند اما امروز می‌بینیم که به همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ما از این امکان برخوردار شده‌ایم.




نظرات کاربران