در حال بارگذاری ...
اتابک نادری در جشن پایانی جشنواره فجر استانی بوشهر:

بوشهر شهر گفتگو و عشق است

مدیر امور تئاتر استان‌ها در جشن پایانی جشنواره فجر استانی بوشهر گفت: بوشهر یک منبع انرژی از عشق و دوست‌داشتن و گفتگو است. در این سه سالی که خدمتگذار تئاتر استان‌ها بودم به این نتیجه رسیدم که اگر در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به جمله «جشن گفتگوی تئاتر ایران» رسیدیم، بوشهر سال‌ها پیش از سی‌وشش دوره از جشنواره تئاتر فجر به این گفتگو رسیده بود.

به گزارش تئاتر بوشهر، اتابک نادری در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن اشاره به لغو اجرای دو گروه تئاتری در جشنواره بوشهر و مشکلات اعزام گروه‌های تئاتر در تهران نیز گفت: واقعیت اینست که برخی مشکلات برای هماهنگ‌کردن به موقع اعضای گروه و بازیگران وجود دارد که باعث می‌شود اعزام آن‌ها کنسل شده و یا به تاخیر بیفتد. البته برخی بی‌مبالاتی‌ها هم وجود دارد و ما قصد توجیه نداریم. اما گروه در شرایطی بود که می‌توانست از همان ابتدا اعلام حضور نکند. آقای سلیمی(کارگردان این نمایش....) از این مساله بسیار ناراحت بودند و ایشان گمان می‌کردند که می‌توانند با جایگزین کردن یک نفر از بازیگران که بنا به دلایلی نمی‌توانست گروه را همراهی کند، نمایش خود را برای اجرایی باکیفیت به بوشهر برسانند اما چون مدت زمان تمرین کافی نبود، نخواستند که نمایش را با اجرای ضعیف در جشنواره بوشهر به روی صحنه ببرند تا ضمن احترام به مخاطب وجهه هنری خود را نیز حفظ کنند.

 

نادری در ادامه افزود: من از هنرمندان تئاتر استان بوشهر می‌خواهم که این اتفاق را بی‌احترامی به تئاتر بوشهر تلقی نکنند. من رابط این گروه نیستم اما به خاطر مسائل پیش‌آمده از همه هنرمندان و جامعه فرهنگ و هنر بوشهر عذرخواهی می‌کنم.

 

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو درباره نشریات نمایش و کتاب‌های مرتبط با حوزه نمایش و توزیع آن در استان‌ها به خبرنگار تئاتر بوشهر گفت: طبق تصمیمی که در شورای مرکز گرفته شد، به تعداد گروه‌های تئاتری ثبت‌شده استان‌ها از دی‌ماه جاری مجله نمایش را به انجمن هنرهای نمایشی آن استان ارسال می‌کنیم و گروه‌ها می‌توانند با هماهنگی و مراجعه به انجمن مجلات خود را دریافت کنند.

 

مدیر امور تئاتر استان‌ها همچنین درباره شیوه‌نامه‌های مختلفی که باید در اختیار گروه‌های نمایشی قرار بگیرد نیز یادآور شد: در پورتال و سامانه ثبت گروه‌ها همه شیوه‌نامه‌ها وجود دارد و گروه‌ها می‌توانند دانلود کرده و از آن استفاده کنند.

 

اتابک نادری درباره بودجه آموزشی تئاتر نیز گفت: وظیفه و رسالت ذاتی ما آموزش نیست اما نگاه آموزشی-تولیدی را مدنظر قرار داده‌ایم؛ شبیه همان دوره آموزشی-تولیدی که با حضور آقای کوشک‌جلالی در شهرستان دیّر استان بوشهر برگزار شد و ما هزینه آن را پرداخت کردیم. این دوره‌ها هر ساله برای استان‌ها انجام می‌شود اما این‌که بخواهیم بودجه‌ای برای ورکشاپ‌های صرفا آموزشی در نظر بگیریم، جزء سیاست‌های ما نیست.

 

او همچنین تمبر اختصاصی جشنواره را به رسم یادبود امضا کرد.




نظرات کاربران