در حال بارگذاری ...
ارمغان بهداروند:

لغو اجرای گروه‌های تهران در جشنواره بوشهر اتفاقی ناگوار بود

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه مراسم پابانی سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر به تئاتر بوشهر گفت: اتفاقی که در بوشهر افتاد، مطمئنا اتفاقی ناگوار بود اما باید بپذیریم که تئاتر به‌عنوان یک پدیده زنده و فعالیت به‌روز گاهی شاهد اتفاقاتی است که خارج از اراده و توان تولید‌کنندگان و مجموعه اجرایی آن است.

به گزارش تئاتر بوشهر، ارمغان بهداروند درباره کنسل‌شدن اجرای دو گروه تئاتری از تهران در جشنواره بوشهر گفت: برگزاری فجر استانی، وفای به عهد اداره کل هنرهای نمایشی و تاکید مدیریت دولتی تئاتر بر اهمیت و اولویت تئاتر استان‌ها بوده است. در راستای تحقق این هدف و شعار، اداره کل هنرهای نمایشی با دعوت از گروه‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تلاش کرد تا استان‌های میزبان و مهمانان آن‌ها از تجربه و تبادل تجربیات برخوردار باشند.

 

 بهداروند در ادامه افزود: اتفاقی که در بوشهر افتاد، مطمئنا اتفاقی ناگوار بود اما باید بپذیریم که تئاتر به‌عنوان یک پدیده زنده و فعالیت به‌روز گاهی شاهد اتفاقاتی است که خارج از اراده و توان تولید‌کنندگان و مجموعه اجرایی آن است. امیدواریم خلف وعده‌ای که با استان بوشهر و اهالی ارجمند تئاتر این استان شده است، ناشی از یک اتفاق مترقبه باشد و تاکید می‌کنم دوستانی که در این جشنواره حضور پیدا نکردند، یا با ایجاد امکان اجرا در بوشهر در ماه‌های آتی این نقیصه را جبران کنند و یا با اعلام دلایل عدم حضور، دل هنرمندان بوشهر را به‌دست آورند. اما با توجه به سابقه هنری دوستان می‌دانیم که این عدم حضور مغرضانه نبوده و حتما در آینده‌ای نزدیک دلایل خود را اعلام خواهند کرد.

 

تئاتر رسانه‌ای برای بازتاب مطالبات مردمی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنان که تئاتر به عنوان یک رسانه برای بازتاب مطالبات اجتماعی و اراده مردم استفاده می‌شود، به دنبال این هستیم که خود تئاتر هم از رسانه‌ای مخصوص به خود برخوردار باشد. به همین جهت نیز سایت «ایران تئاتر» اقدام به راه‌اندازی پورتال‌های استانی نمود.

 

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور همچنین یادآور شد: ما در استان‌ها سطح مناسبی از اطلاع‌رسانی درباره تولیدات تئاتری نداشتیم و تئاتر کشور به عنوان یک مجموعه زنجیره‌ای، از اتفاقات و رویدادهای هنر تئاترکه در استان‌ها پیش می‌آمد، اطلاع نداشت. بنابراین پورتال ها را به صورت آماتور راه‌اندازی و از افراد علاقمند در استان‌ها دعوت به همکاری کردیم. سعی کردیم افراد را در یک رویه اجرایی به سطحی از آموزش برسانیم تا پورتال را مدیریت کنند.

 

ارمغان بهداروند بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و هفتصد خبر طی یکسال‌و نیم از استان‌های کشور به پورتال‌ها مخابره شده است و الان در شرایطی هستیم که در اعتبار سال 96 اهمیت پورتال استان‌های ما مورد تاکید مدیران تئاتر قرار گرفته است و ضرورت تولید و تعالی تئاتر مورد پذیرش دستگاه‌های بودجه‌ریز در وزارت ارشاد قرار گرفته است. به همین دلیل نیز در سال 96 مطالبات سال 95 پرداخت شد و تا پایان سال نیز آنچه که در تفاهم نامه به عنوان تقویت پورتال‌های استانی و دستمزد همکاران متصدی در نظر گرفته شده، پرداخت خواهد شد.

 

بهداروند در خصوص افزایش دستمزد و کیفیت تلاش مسئولان پورتال استانی نیز گفت: قرار است از محل جشنواره‌ها و مراودات استانی بخشی از بودجه برای پرداخت دستمزدها را تامین کنیم. تلاش کردیم با ایجاد رقابت بین استان‌ها در حوزه تولید خبر و کیفیت آن، استان‌های برگزیده را معرفی کنیم.

 

انجمن نمایش به‌دنبال راه‌اندازی خبرگزاری «ایران تئاتر» است

وی در پایان افزود: مهمترین کاری که اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال آن است، راه‌اندازی «خبرگزاری ایران‌تئاتر» است که از حالت سایت خارج شویم. این خبرگزاری سازمان مستقلی خواهد بود که همکاران ما در استان‌ها زیرمجموعه این سازمان قرار خواهند گرفت و متناسب با فعالیت از دستمزد برخوردار خواهند شد.

 




نظرات کاربران