در حال بارگذاری ...
طی مراسمی؛

حکم بازنشستگی «استاد ایرج صغیری» اهدا شد

استاد ایرج صغیری در مراسمی که به همین مناسبت و تکریم وی از سوی اداره کل تامین اجتماعی بوشهر برگزار شد، حکم برقراری مستمری تامین اجتماعی را از مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر دریافت کرد.

به گزارش تئاتر بوشهر، این پیشکسوت هنر نمایش،زمانی که پشت تریبون قرار گرفت، از همت تامین اجتماعی استان برای پیگیری خاص درباره مشکلاتش تقدیر کرد و گفت: همت و رادمری یونس خسروانی مدیرکل تامین اجتماعی و همکاران ایشان درباره این بنده خاص از این نظر که دچار مشکل می باشم ستودنی است.

 

ایرج صغیری در ادامه بخشی از نمایشنامه تاریخی "«ابوذر» را اجرا کرد. این نمایش در سال های ١٣٤٩ تا ١٣٥١ با بازی وی، داریوش ارجمند و نظارت دکتر علی شریعتی در مشهد و تهران اجرا شد.

 

پس از آن نیز مدیرکل تامین اجتماعی استان با یادآوری اینکه تولید امنیت اجتماعی از وظایف ذاتی این سازمان می باشد، خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه زیرپوشش تامین اجتماعی هنرمندان و پدیدآوردندگان آثار هنری می باشند که به دلیل نوع فعالیت شان، معمولا با سوابق پراکنده پرداخت بیمه مواجه اند و برای دریافت خدمات تامین اجتماعی با محدودیت مواجه می شوند.

 

یونس خسروانی به شرایط استاد صغیری اشاره کرد و گفت: به دعوت برخی دوستان، چندی پیش زمینه دیداری از این پیشکسوت هنر بوشهر فراهم گردید که در آن جلسه یکی از درخواست های ایشان پیگیری برقراری مستمری با توجه به سوابق اشتغال قبلی شان بود.

 

خسروانی ادامه داد: به همین دلیل یکی از همکاران را برای پیگیری مستندات سوابق شغلی یا پرداخت بیمه‌ای ایشان در آموزش و پرورش مشهد، آموزش و پرورش بوشهر و ارشاد استان مامور کرده و نهایتا پس از ٣ ماه بررسی‌ها به نتیجه رسید.

 

وی با اشاره به اینکه استاد صغیری ٧ سال سابقه پرداخت بیمه از سوی هفته نامه نسیم جنوب داشته، تصریح کرد: با مستندسازی سوابق قبلی ایشان که مربوط به سالیان گذشته می باشد، سابقه ١٩ سال پرداخت بیمه برای استاد ثبت شد و از دی ماه سالجاری جزو ٢٢ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی استان بوشهر شد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، صداوسیما و استانداری نیز قول همکاری‌هایی با این پیشکسوت فرهنگ و هنر استان داده‌اند که در صورت عملی شدن اعلام می گردد.

 

خسروانی در پایان به سابقه ایجاد تامین اجتماعی در استان پرداخت و یادآور شد: تامین اجتماعی در بوشهر از سال ١٣٣٤ تحت نظر اداره کل فارس ایجاد گردید. در ادامه نمایندگی این بیمه در جزیره خارگ و زیرنظر خوزستان شکل گرفت و نهایتا در بهمن ماه ١٣٦٣ تامین اجتماعی استان بوشهر به عنوان اداره کلی مستقل از فارس شکل گرفت.

 

به گفته وی در حال حاضر، ١٥ شعبه اجرایی تامین اجتماعی در استان فعال می باشد و بوشهر از ادارات استراتژیک تامین اجتماعی برای کشور است.

 

در پایان این مراسم، شماری از حاضران نیز با اهدای لوح، گل و هدایایی از تلاش‌های هنری استاد صغیری تجلیل کردند.




نظرات کاربران