در حال بارگذاری ...
وزیر رهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اهالی فرهنک و هنر استان بوشهر:

مسیر مدیریتِ هنرِ تئاتر با همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد

سیدعباس صالحی در نشست با هنرمندان و اهالی فرهنگ استان بوشهر گفت: مسیر مدیریتِ هنرِ تئاتر با همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد و اصلِ قدردانی، تقویت و حمایت بیشتر هنرمندان در دستور کار قرارگرفته است و قطعاً ما با یک نگاه انتخابی و نگاهی از پایین به بالا می‌توانیم در هنر تئاتر، یک‌روند جدی و سطح بالا را ایجاد کنیم.

به گزارش تئاتر بوشهر، نشست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با وزیر ارشاد بعدازظهر شنبه چهاردهم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد. نمایندگانی از اقشار مختلف این حوزه مطالبات خود را با وزیر مطرح کرده و خواستار حمایت بیش از پیش وی شدند.

 

مسیر مدیریتِ هنرِ تئاتر با همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر ثبات مدیریت تئاتر کشور تاکید کرده و گفت: در ارتباط با بحث حمایت از حوزه هنری تئاتر حتماً این عرصه موردحمایت جدی قرار خواهد گرفت. من در ایام جشنواره استانی، هم در بازدیدهایی که داشتم و هم در اختتامیه عرض کردم این مسیری که تئاتر استانی ما طی کرده یکی از مزیت‌های هنر استانیِ ماست در جهت ارتقای رویدادهای فرهنگی‌ای که ما در استان از جهت کمیت و کیفیت می‌بینیم. حتماً مسیر مدیریتِ هنرِ تئاتر با همین رویه ادامه پیدا خواهد کرد و اصلِ قدردانی، تقویت و حمایت بیشتر هنرمندان در دستور کار قرارگرفته است. قطعاً ما با یک نگاه انتخابی، یک نگاه از پایین به بالا می‌توانیم در هنر تئاتر، یک‌روند جدی و سطح بالایی را ایجاد کنیم.

سیدعباس صالحی در ادامه به جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس که قبلاً طرح مکتوب آن ارائه شده، اشاره کرده و افزود: این طرح را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد اما تا قبل از آن نمی‌شود قول خاصی داد. این بستگی به ابعاد و زمینه‌هایی که ما در این طرح می‌بینیم دارد.

 

بر پرهیز از تصدی‌گری دولت تاکید داریم

صالحی همچنین با اشاره به واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی گفت: در این حوزه، هم‌نظر رئیس‌جمهور محترم و هم تمامی اصحاب دولت، اجماع بر این اصل است که از موضع تصدی‌گری پرهیز نموده و این بنگاه‌ها را به بخش خصوصی بسپاریم. همه ما مکلف هستیم که طبق قانون این پروسه انجام بگیرد. حتماً این مسیر را باید پی بگیریم تا صدمات و آسیب‌های وارده را خنثی کنیم و بتوانیم به‌سلامت از چالش‌ها عبور کنیم. در همین یک ماه قبل به خاطر گزارش‌های رسیده، یک هم‌اندیشی در سطح استان به عمل آمد که مباحثی، هم ازلحاظ حقوقی و هم ازلحاظ انتقادی صورت گرفت. این نشست یک‌روزه، راجع به همین مسئله بود که دستورالعمل این واگذاری‌ها مورد تجدیدنظرِ عملی قرار بگیرد تا ما قادر باشیم فضای این واگذاری‌ها را به نفع انجمن‌ها به اتمام برسانیم.

 

منافع و مصالح انجمن‌های  تئاتر را در نظر می‌گیریم

وی همچنین بیان کرد: مواردی از قبیل اینکه اسکان این انجمن‌ها در آنجا رایگان انجام شود و همچنین اجرای جلسات رایگان برای آن‌ها در نظر گرفته شود و نکاتی از همین قبیل که توأم با یک نگاه غیر منفعت‌گرایانه است، لحاظ می‌شود. دولت عنوان کرده که ما باید تصدی‌گری خودمان را کاهش بدهیم اما منافع و مصالح انجمن‌های مختلف هنری از قبیل موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره را مدنظر داشته باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که این دستورالعمل نهایی بشود. از مدیرکل هماهنگی استان‌ها می‌خواهیم به‌محض نهایی شدنِ این دستورالعمل‌ها، آن‌ها را به‌تمامی استان‌ها بفرستد؛ سایر انجمن‌ها در سایر استان‌ها هم اگر نگاه انتقادی یا نظر اصلاحی دارند ما از آن استقبال خواهیم کرد. از اساتید حوزه تئاتر در استان‌ها به‌صورت ویژه قدردانی و حمایت می‌کنیم. این موضوع فقط مختص به تئاتر نیست! در همه سطوحِ هنری، این رویه را پیش خواهیم گرفت.

 




نظرات کاربران