در حال بارگذاری ...

سومین همایش بزرگ نقالی در خورموج برگزار شد

سومین همایش نقالی گروه «رخش اندیشه» به سرپرستی طوبی شیرکانی اولین بانوی نقال استان بوشهر و گروه موسیقی «نگین دشتی» به سرپرستی سید عطااله حسینی، جمعه گذشته در خورموج برگزار شد.

به گزارش تئاتر بوشهر، این همایش که به یاد سردار شهید نادر مهدوی و شهید غلامحسین زارعی برنامه ریزی و اجرا شد، با همکاری فرهنگسرای بافت تاریخی بوشهر با مسولیت فرید میرشکار و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج به مسولیت مرضیه متین برگزار شد.

در این همایش بعد از قرائت قران توسط محمد حسن زیارتی و پخش سرود جمهوری اسلامی، فرید میرشکار ضمن خوشامد گویی گفت: هنر باید اصولی آموزش داده شود و خوشبختانه گروه نقالی رخش اندیشه و موسیقی نگین دشتی به این امر توجه داشته و به عنوان سر لوحه و اصول اصلی کار خود آن را قرار داده اند.

سپس گروه ها به اجرای برنامه پرداخته و نقل های سردار شهید نادر مهدوی، شهید غلامحسین زارعی،کاوه آهنگر و آرش کمانگیر توسط نقالان گفته شد.

در بخش موسیقی نیز موسیقی «از کرخه تا راین»، «ای وطن» محمد نوری،«خهک دشتی» تنظیم سید عطااله حسینی، «خوشه چین» محمد نوری و «ای ایران» روح‌الله خالقی توسط گروه موسیقی نگین دشتی اجرا شد.

فرماندار دشتی سخنران بعدی برنامه بود که بر روی سن آمد و از برنامه همایش و برگزار کنندگان تقدیر کرده و گفت: از این گروه ها حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

در پایان به کودکان و نوجوانان هنرمند لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

در این همایش جمعی از مسئولان و خانواده های هنر جویان و هنرمندان و همچنین علاقمندان به هنر حضور داشتند. از خانواده شهدایی که این برنامه مزین به نام آنها بود برادران شهید سردار مهدوی و شهید زارعی حضور داشتند.

این همایش هر ساله در خورموج با یاد و خاطره بزرگ مردان و ایثار گران برگزار می‌شود و این دوره نیز مانند دوره های قبل مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

 




نظرات کاربران