در حال بارگذاری ...
استانداری بوشهر موافقت کرد

ساخت یک سالن در مجموعه تئاتر شهر بوشهر

با موافقت‌ استانداری‌ بوشهر یک سالن به مجموعه تئاتر شهر بوشهر اضافه خواهد شد.

به گزارش تئاتر بوشهر، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان در این باره می‌گوید‌: پیگیری‌های مستمر دوساله درباره تبدیل سالن روباز مجتمع فرهنگی هنری بوشهر به یک سالن مسقف‌، سرانجام نتیجه داد و به زودی تغییر کاربری آغاز خواهد شد.

 

جهانشیر یاراحمدی در این باره اضافه کرد: سالن روباز به دلیل شرایط جوی بوشهر در طول سال کمترین استفاده ممکن را دارد به طوری که در طول عمر بیست ساله‌اش‌، به ندرت از آن استفاده شده است. به همین دلیل دو سال پیش پیشنهاد دادیم تا این فضای خوب را با مسقف کردن، تبدیل به سالنی کنیم که بشود در تمام طول سال از آن استفاده کرد.

 

یاراحمدی می گوید: با پیگیری های مستمر اداری و دعوت از متخصصین و مهندسین سالن های تئاتر از تهران طرح و نقشه های اولیه تهیه شد و در اختیار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفت و پس از بررسی های کارشناسان‌، موافقت شد که این کار انجام شود.

 

او همچنین درباره ادامه این روند تا ساخت سالن اشاره کرد: قطعا‌، ساخت و ساز و چگونگی اش در اختیار ما نیست، امیدوارم بتوانیم همه ناظر باشیم که این فضای خوب تبدیل به یک سالن درخور و شایسته شود. هم اکنون از طرف استانداری کار به اداره ارشاد سپرده شده تا از این طریق پیمانکار مشخص و معرفی شود. امیدوارم کار به پیمانکاران کاربلد سپرده شود که در حوزه ساخت سالن های تئاتر تخصص و تجربه دارند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در پایان گفت: این سالن نزدیک به چهارصد صندلی خواهد داشت و سالن نسبتا بزرگی برای اجراهای نمایش خواهد بود. طرح و نقشه های اولیه این سالن که با ورق زدن می توانید ببینید توسط مهندس پناهی که در این حوزه تجربه فراوان دارد تهیه شده است. امیدوارم در کمترین زمان ممکن این سالن در اختیار جامعه هنری قرار گیرد و آثار ماندگاری در آن روی صحنه رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران