در حال بارگذاری ...
طی مراسمی

برگزارکنندگان ششمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه تجلیل شدند

همایش تجلیل از برگزارکنندگان ششمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه دوشنبه شب با حضور عباس برزگر زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر، سید علی پاکنژاد فرماندار شهرستان گناوه، ماشالله احمدی شهردار گناوه و جمعی از مسئولین و هنرمندان تئاتر شهرستان در تماشاخانه دریانورد گناوه برگزار شد.

به گزارش تئاتر بوشهر، فرماندار گناوه در این همایش گفت: هنر در شهرستان گناوه جایگاه ویژه خود را یافته است و هنرمندان این شهرستان در همه صحنه‌ها و زمینه‌های هنری حضوری فعال و چشمگیر دارند.

سید علی پاکنژاد همچنین افزود: مسئولان شهرستان کوشیده‌اند تا همواره در کنار هنرمندان در برنامه‌ها حضور پررنگ داشته باشند.

پاکنژاد در ادامه گفت: برنامه‌های مختلف دیگری هم برای هنرمندان شهرستان در نظر گرفته‌شده که امید است با بودجه‌های ملی و شهرستانی و استانی و با کمک مسئولان استانی، کمبود‌ها به‌خصوص درزمینهٔ زیرساخت‌ها حل شود.

علی‌رضا سبحانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه نیز در این مراسم گفت: از برنامه‌ها و وظایف مهمی که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته‌شده است ایجاد زمینه‌های لازم در جهت رشد و شکوفایی استعداد‌های جوانان و نوجوانان در هر منطقه است و در این راستا برنامه‌های مختلفی نیز ازنظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تدارک دیده‌شده است.

عباس برزگر زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر که مهمان ویژه این همایش بود در جمع هنرمندان تئاتر اظهار داشت: با شناختی که از فضای این شهرستان پیدا کردیم و همچنین وجود حمایت همه‌جانبه مسئولان بخصوص فرماندار از هنرمندان، فضای این شهرستان برای کارهای هنری بسیار آماده، مستعد و روبه‌جلو است که امید است این روند ادامه یابد.

برزگر زاده افزود: از مأموریت‌های ویژه دفتر امور اجتماعی استانداری برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و یکی از ابزارهای مهم، دقیق و کارآمد برای این منظور هنر هست و دراین‌بین یکی از شیوه‌های هنری مؤثر قطعاً هنر تئاتر است.

برزگر زاده خبری ناب و دست‌اول هم برای هنرمندان تئاتر استان داشت ایشان بیان داشتند: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری یک جشنواره ملی تئاتر خیابانی در دست است که به‌زودی در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

 سید محمد موسوی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گناوه نیز در این همایش گفت: جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه حاصل مهروموم‌ها تلاش صادقانه هنرمندان تئاتر این شهرستان است.

وی افزود: امروزه هنر تئاتر در کنار ابعاد مختلف، بعد اجتماعی جامعه را به‌طور خاص هدف قرار داده است و اگر قرار است ناملایمات اجتماعی که امروز گریبان گیر جامعه است شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل ارائه شود هنر تئاتر قادر به این کار است.

موسوی تصریح کرد: ما می‌خواهیم با کمک هنر تئاتر جامعه‌ای نو، پرنشاط و پیشرو طراحی کنیم و برای این کار نیاز به حمایت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همه‌جانبه داریم.

وی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه درراه است تصریح کرد: برگزاری جشنواره در سطح استانی و اساساً تولید نمایش نیازمند حمایت مالی است که امیدواریم مسئولان در این زمینه ما را حمایت کنند.

در پایان انجمن هنرهای نمایشی گناوه با اهداء لوح سپاس و هدایای نقدی از هنرمندانی که بدون چشمداشت در برگزاری ششمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه فعالیت نموده بودند تقدیر کرد.




نظرات کاربران