در حال بارگذاری ...
در سیزدهمین یادمان استاد منوچهر آتشی بررسی می‌شود؛

آتشی و صحنۀ تئاتر

«آتشی و صحنۀ تئاتر» عنوان نشستی است که در سیزدهمین یادمان استاد منوچهر آتشی امروز دوشنبه ۱۲ آذر ماه و در مدرسه سعادت برگزار و به بررسی نقش این شاعر و هنرمند هم‌استانی در هنر تئاتر می‌پردازد.

به گزارش تئاتر بوشهر، سیزدهمین یادمان استاد آتشی امسال در حالی برگزار می‌شود که برنامه‌هایی در طول یک هفته از دهم آذرماه تا پانزدهم آذرماه ۱۳۹۷ در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

 

این برنامه ها با مراسم دانشجویی سورنا و با سخنرانی کوروش کرم پور و مجید اجرایی، همراه با شعرخوانی دانشجویان از شنبه گذشته در سالن ابن سینا دانشگاه خلیج فارس آغاز و شب گذشته با سخنرانی رضا معتمد، عبدالله رییسی و مجید اجرایی در نشستی تخصصی یا محوریت شعر آتشی در مدرسه تاریخی سعادت ادامه یافت.

 

براساس این گزارش، امروز دوشنبه ١٢ آذرماه نیز نشست تخصصی «آتشی و صحنه تئاتر» با سخنرانی ایرج صغیری، حسین دهقانی و جهانشیر یاراحمدی- ساعت ١٩ در مدرسه تاریخی سعادت برگزار می‌شود.

 

 آتشی در حوزة هنر نمایش در چند بخش مختلف فعالیت کرده است: بازیگری، نمایشنامه‌نویسی، مسؤلیت و ترجمه از جمله فعالیت‌های استاد آتشی در عرصه تئاتر است که جهانشیر یاراحمدی در یادداشتی تحت عنوان « منوچهر آتشی بازیگر و نمایشنامه نویس» از آن نام برده و تاکید می‌کند که هر کدام از بخش‌های ذکر شده خود در تاریخ تئاتر بوشهر تأثیر بسزایی داشته است.

 

سیزدهمین یادمان منوچهر آتشی با شب شعر آتشی، آتشی ژورنالیست، تا روز چهارشنبه ادامه یافته و پنج شنبه ١٥ آذرماه با آیین سیزدهمین یادمان شادروان منوچهر آتشی همراه با شعرخوانی، سخنرانی، موسیقی سنتی و محلی و تقدیر از حیات شعری ابوالقاسم ایرانی- ساعت ١٥/٣٠ در محل آرامگاه استاد آتشی (فرهنگسرای شیخ حسین چاهکوتاهی در محله ی امامزاده) پایان می‌یابد.

 




نظرات کاربران