در حال بارگذاری ...
بازگشت با اثری متفاوت‌؛

10 شب به‌یادماندنی با «ژوست و فالش» در بوشهر

پس از مدتی دوری از عرصه کارگردانی تئاتر‌،‌ علیرضا میرشکاری با نمایش «ژوست و فالش» به صحنه برگشت.

به گزارش تئاتر بوشهر، میرشکاری به‌عنوان پژوهشگر تئاتر و تعزیه پس از مدتی‌ با نگاهی تازه و متفاوت به صحنه تئاتر آمده است‌. او پانتومیم «ژوست و فالش» را با ساختاری طنزگونه و با 18 بازیگر جوان و نوجوان به روی‌ صحنه آورده است.

نمایش پانتومیم «ژوست و فالش‌» از 15 مهمان مجموعه تئاتر شهر بوشهر شده است و اجرای آن تا 23 آذر ماه جاری ساعت 19 با مدت زمان 50 دقیقه‌ ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قرار است تور استانی خود را آغاز کند.

«ژوست و فالش» کاری از آموزشگاه هنرهای نمایشی متد (گروه هنری فیدوس) می باشد، این نمایش براساس ایده اولیه «عباس صدرالدین‌« توسط‌ علیرضا میرشکاری مدرس دانشگاه و مدیر آموزشگاه متد طراحی و کارگردانی شده است.‌

‌در این نمایش‌؛ علی نخعی،‌ آریاوا رستمی مرادیان‌، حسین ریشهری، فرید نصوری،‌ اوستا رستمی مرادیان، صفیه زنده بودی،  نرجس مولایی، نیلوفر میرشکاری، الهه ریشهری،‌ نگار گشتاسب، نیکا نظری پور، سارا پورشهنه، مهسا خسروی، نازنین فاطمه حاجی پور، ‌زهرا آران، محمد امین خلیل خانی، ‌علی صداقت‌ و ابوالفضل حاجی پور نقش‌آفرینی می‌کنند.

‌ دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از‌:‌ نور و دکور‌:  محسن کازرونی و روح الله آرمین فر، طراح لباس‌: صفیه زنده بودی، موسیقی‌: احمد فقیه‌، چهره پردازان‌: رضا زیتونی و فاطمه مرادپور، طراح پوستر و بروشور: علی نخعی‌، روابط عمومی‌: رسول میرشکاری‌ و عکاس‌:‌ پوریا بهرام نژاد

کارگردان «‌ژوست و فالش‌» در گفتگو با تئاتر بوشهر گفت: ایده اولیه نمایش در دوران دانشگاهی (دهه 80) مطرح شد و اول بار با دانشجویان تئاتر دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز برای واحد درسی کارگردانی پیشرفته که مدرس آن استاد زنده یادم سمندریان بود کار کردم و ارائه شد،‌ بعدها با توجه به قالب طنزگونه آن تصمیم گرفتم داستان نمایش را سر و سامانی دیگر ببخشم و این کار در بوشهر و در آموزشگاه «متد» با وجود هنرجویان خوش ذوق و تلاشگرم به سرانجام رسید. داستان نمایش به نوعی دنبال کردن رویاهای یک خدمتکار سالن ارکستر سموفنیک است که دوست دارد‌ رهبر ارکستر شود و در این مسیر ماجراهایی برای او پیش می آید. «یه وقتی‌ برای داشتن یه لحظه‌ شاد فقط کافیه چشمت رو ببندی و رویایی که برات خوشایند هست رو تصور کنی‌ همین ... .»

علیرضا میرشکاری در ادامه افزود: در این نمایش تلاش کردیم با بهره‌گیری از عناصر نور و موسیقی در تئاتر و نگاه ویژه به دوگونه‌ هنر بازی‌، یعنی میم و پانتومیم به‌عنوان‌ قدیمی ترین و اصیل ترین گونه های تئاتری‌، دین خود را به این گونه های فراموش شده در نه تنها در سطح استان‌ بلکه کشور ادا کنیم و با نگاهی ظریف و موشکافانه همراه با طنزی دراماتیک مسائلی را نیز مطرح سازیم باشد که توجه جوانان‌ مستعد این عرصه را به خود جلب نماید. تا چه قبول گردد و چه در نظر آید.

نمایش «‌ژوست و فالش‌» میرشکاری نیاز به حمایت دارد تا بیشتر به تولید آثاری این‌چنین بپردازد. چرا که کار او نوعی کلاس آموزشی برای هنرجویان و دانشجویان‌ بازیگری تئاتر نیز به‌حساب می آید. به علیرضا میرشکاری و هنرجویان نوجوان و جوان آموزشگاهش بابت کاری در خور و قابل تامل خسته نباشید گفته و دیدن این نمایش را به علاقمندان توصیه نموده و تاکید می‌کنیم که‌دیدن آن را از دست ندهند.

یادآور می‌شود، این نمایش به مدت 9 شب‌ از 15 تا 23 آذر ماه جاری ساعت 19 با مدت زمان 50 دقیقه‌ در مجموعه تئاتر شهر بوشهر‌، پلاتو استاد امیری به روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران (3)