در حال بارگذاری ...
با موضوع آسیب‌های اجتماعی،

نمایش محیطی «خانه ما» یازده شب اجرا می‌شود

محمد مظفری: نمایشگران خیابانی با ارایه کارهای بیرونی و محیطی و ارتباط موثر با خانواده‌ها می‌توانند سفیران بزرگی برای اجرای سبک زندگی ایرانی و اسلامی در کشور باشند.

به گزارش تئاتر بوشهر، نویسنده و کارگردان نمایش محیطی «خانه ما» گفت: در این نمایش سعی کردیم خطرها و آسیب‌هایی که خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند در قالب نمایش نشان دهیم.

محمد مظفری افزود: این نمایش با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر و گروه تئاتر ایلیا تولید و در دست اجراست.

عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به این‌که امروز اعتیاد، همسر و کودک آزاری، کودکان کار و طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی در کشور به‌شمار می‌رود تلاش کردیم این ناهنجاری در قالب نمایش محیطی به خانواده‌ها گوشزد و یادآوری شود.

مظفری با بیان این‌که خانواده‌ها روزبه‌روز از سبک اصیل زندگی ایرانی و اسلامی دور می‌شوند، گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری فرهنگی خانه‌های خود را از آسیب‌های پیش‌رو مصون بداریم و یکی از ابزارهای مهم در این راه استفاده از تولیدات هنری به‌ویژه تئاتر است.

کارگردان نمایش «خانه ما»، نمایش‌های محیطی، بیرونی و خیابانی را از سخت‌ترین انواع اجرای نمایش دانست و افزود: نمایشگران خیابانی با ارایه کارهای بیرونی و محیطی و ارتباط موثر با خانواده‌ها می‌توانند سفیران بزرگی برای اجرای سبک زندگی ایرانی و اسلامی در کشور باشند.

مظفری افزود: نزدیک به دو دهه است که درقالب نمایش‌های بیرونی، تئاتر را به خانه‌های مردم برده‌ایم.

نویسنده نمایش خانه ما گفت: این نمایش که با حضور 10 نفر از هنرمندان گروه تئاتر ایلیا تهیه شده در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: اسماعیل احمدی، فرانک بلورزاده، ایلیا فارسی‌مدان، روشنا شریف‌نژاد دشتی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. محسن طاهریان، محمد سراجی و حسام جمالی به‌ترتیب، موسیقی، مدیر صحنه- تدارکات و طراحی پوستر و بروشور این نمایش را به‌عهده دارند.

لازم به یادآوری است، «خانه ما» از روز شنبه و یکشنبه گذشته در بوشهر محل پارک شورا و مجتمع گلستان همچنین روز گذشته در گناوه و بندر ریگ اجرا شده است. این نمایش سومین روز اجرای خود را در پارک شورای بوشهر ساعت 20.30 انجام خواهد داد. به گفته محمد مظفری نمایش محیطی «خانه ما» به‌مدت یازده شب در سراسر استان اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران