در حال بارگذاری ...
در آستانه لیالی قدر انجام می‌شود؛

اجرای آثار نمایشی به‌مناسبت شهادت امام علی (ع) در استان بوشهر

در آستانه لیالی قدر و شهادت امام (ع)، برنامه‌های مختلفی در حوزه نمایش از سوی هنرمندان در شهرهای مختلف استان از جمله تعزیه و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود

به گزارش تئاتر بوشهر، نمایش «سحرگاه 19 رمضان» با محوریت ضربت‌خوردن و شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا محمدی‌نژاددر تالار هنر شهرستان گناوه روی صحنه می‌رود.

علی معرف، رضا رحمانی، نشمین شمسی‌زاده، علیرضا سیفی، حسین بهروزی، فائزه مرودشتی‌پور، سجاد مقدس‌زاده، حسن محمدی‌نژاد و محمدمهدی لیراوی در «سحرگاه 19رمضان» نقش‌آفرینی کرده و مهرناز رحمانی، مسیحا محمدی‌نژاد، تارا توکل و اهورا دشتی، بازیگران خردسال این نمایش هستند.

همچنین نمایش میدانی «نخلستان خاموش» کاری از گروه نافع به نویسندگی حسن بحرانی و گروه کارگردانی: عطاالله سهرابی، حسن بحرانی، حسین صالحی و جواد فروزش به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع)  در روزهای پنجم و ششم تیرماه در میدان امام حسین(ع) آبپخش اجرا می‌شود.

در خورموج نیز، نمایشنامه‌خوانی «مجلس ضربت‌خوردن» نوشته بهرام بیضائی و به کارگردانی ابراهیم شاکری‌مطلق با خوانش بازیگران تئاتر شهر خورموج، پنجم تیرماه در در پلاتو این شهر اجرا خواهد شد. این پلاتو یکم تیرماه نیز شاهد اجرای نمایشنامه‌خوانی «شب هزار و یکم» به کارگردانی علی‌اکبر کنگانی بود. گفتنی است در پلاتو خورموج، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه کارگاه نقالی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، نمایش «لا حکم الا لله» نوشته عبدالرضا عبدالشاهی و به کارگردانی احمد قربانی نیز در شب‌های قدر در مجموعه تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه می‌رود.

در همین ارتباط، مراسم تعزیه‌خوانی مجلس شهادت امام علی(ع) با اجرای هنرمندان نمایش آئینی تعزیه و تئاتر اهرم در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان از سوی هیات تعزیه‌گردانی «خامس آل عبا» و انجمن هنرهای نمایشی اهرم در این شهر برگزار خواهد شد.

این نمایش که کاری از گروه نمایشی «نامیرا» و کانون بسیج هنرمندان گناوه است از پنجم الی نهم تیرماه مصادف با 19 الی 23 رمضان به‌روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران