در حال بارگذاری ...
برنامه‌های پیش روی انجمن نمایش برازجان؛

برگزاری ورکشاپ آموزشی در تابستان و جشنواره تئاتر دشتستان در زمستان

جشنواره تئاتر دشتستان زمستان امسال برگزار و فراخوان آن نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش تئاتر بوشهر، این روزها که در آغازین روزهای تابستان قرار گرفته‌ایم، انجمن‌های نمایش در شهرهای مختلف استان بوشهر با برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه تلاش می‌کنند در مسیر سیاست‌های کلی انجمن هنرهای نمایشی استان قرار گرفته و در همین راستا، اجرای عموم، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های مختلف آموزشی را در برنامه‌های تابستانه خود بگنجانند.

در برازجان ورکشاپ بازیگری زیر نظر رامتین بالف از سوی انجمن هنرهای نمایشی این شهر برگزار در هفت جلسه برگزار شد.

به گفته مهدی عوض‌پور، رئیس انجمن نمایش برازجان، این ورکشاپ از ۲۹ خرداد‌ماه تا ۳ تیر ماه با حضور بازیگران و علاقه‌مندان به تئاتر در مجتمع شهید شاهینی برازجان برگزار گردیده است.

عوض‌پور که خود کارگردانی و بازیگری در نمایش‌هایی همچون «چوقه سفید»، «هیلو زُرنا»، «نون پوشون»و ... را در پرونده کاری خود دارد، به‌روز‌شدن سطح دانش بازیگران شهرش را یکی از دلایل برگزاری این دوره کوتاه‌مدت آموزش بازیگری می‌داند.

وی از برگزاری این ورکشاپ طی یک دوره 3 ماهه در تابستان خبر داد.

 از دیگر برنامه‌های انجمن نمایش برازجان برگزاری کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی‌، کارگردانی و فن بیان است که درطول تابستان سال 95 برگزار خواهد شد.

نشست‌های هفتگی «چهارشنبه‌های تئاتر» که از آذرماه سال گذشته آغاز شده با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر همچنان ادامه داشته و از جمله برنامه‌های هفتگی این انجمن است که در واحد نمایش مجتمع شاهینی برازجان برگزار می‌شود.

این نشست‌ها با هدف خروج تئاتر شهرستان از رکود برگزار و پخش فیلم تئاتر، نقد و بررسی آثار، اجرای نمایش کوتاه، نمایشنامه‌خوانی و... برنامه‌هائی است که در آن انجام می‌شود.

به گفته مسوول برگزاری این نشست‌ها، پخش فیلم تئاتر از مهمترین آیتم‌های این «چهارشنبه‌های تئاتر» است که به‌دلیل عدم دسترسی و امکان تماشای آثار فاخر نمایشی برای هنرمندان نمایش دشتستان نقش مؤثری در ارتقای دانش و به‌روز‌بودن فعالان این هنر دارد.

مجتبی حیدری همچنین برگزاری جشنواره تئاتر دشتستان را از دیگر برنامه‌های انجمن نمایش دشتستان نام برد که می‌تواند به احیا و رونق بیشتر تئاتر در شهرستان یاری رساند.

به گزارش تئاتر بوشهر، این جشنواره در زمستان سال‌جاری برگزار و فراخوان آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

 

گزارش از سودابه زیارتی

 




نظرات کاربران