در حال بارگذاری ...
غلامرضا ناطقی‌پور:

تماشاخانه تئاتر دیّر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دیّر از افتتاح پروژه پلاتوی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تئاتر بوشهر، غلامرضا ناطقی‌پور با بیان این‌که شهرستان دیر درحوزه تئاتر، حرفی برای گفتن دارد و یکی ازقطب‌های هنری تئاتر جنوب استان است، گفت: حضور گروه‌های نمایشی و کسب مقام در جشنواره‌های مختلف، فعالیت پنج گروه نمایش ثبت‌شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالیت سه گروه دیگر که درحال ثبت گروه در فرهنگ و ارشاد است، نشان از فعال‌بودن بخش نمایش شهرستان دیّر دارد.
ناطقی‌پور در ادامه افزود: شهرستان دیر همه‌ساله مجری برگزاری دو جشنواره استانی دفاع مقدس و کودک و نوجوان بوده و  بخش بردخون دیّر نیز از سال گذشته، فعالیت نمایشی خود را بعد از چندین سال تعطیلی آغاز کرده است. سال گذشته درحوزه دانش‌آموزی و آموزش بسیار کار شده که چند روز پیش شاهد کسب مقام اول نمایش‌خوانی دانش‌آموز‌ی کشوری دانش‌آموزان دیّری بودیم.

وی با اشاره به تاکید انجمن نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای عموم نمایش‌ها عنوان کرد: خوشبختانه بیش از 150 اجرای عموم و نزدیک به 60 اجرای عموم دانش‌آموز‌ی داشتیم. بنابراین با این توضیحات هنرمندان نمایش ما برای تمرین‌های خود، سختی‌‌های زیادی را متحمل می‌شدند. یک روز تالار فرهنگ و ارشاد و روزی دیگر پلاتو خودساخته، گالری هنری و دیگر روز سالن و منزل شخصی، محل تمرین آن‌ها بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر در ادامه افزود: پلاتوی شهرستان دیّر از سال 1390کلنگ‌زنی و تاکنون حدود 360 میلیون تومان نیز برای آن تخصیص اعتبار شده است. امسال نیز 50 میلیون تومان دیگر جهت تجهیز آن، تعیین اعتبار شده که انشا‌الله در هفته دولت شاهد افتتاح این پلاتو خواهیم بود،
وی در پایان نیز گفت: با توجه به فعالیت گروه‌های نمایشی، شهرستان دیّر به پلاتوی دیگری هم نیاز دارد که امید است درسال آینده شاهد گلنک‌زنی آن باشیم.




نظرات کاربران