در حال بارگذاری ...
از امروز آغاز می‌شود؛

بخش استانی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در کرانه آرام خلیج فارس

چهار نمایش در بخش استانی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمان بوشهر شدند. این دومین سال پیاپی است که بوشهر میزبان بخش استانی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است. این جشنواره از امروز ۱۱ دی‌ماه در بوشهر آغاز می‌شود.

دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با تئاتر بوشهر گفت: یازدهم الی چهاردهم دی‌ماه میزبان بخش‌ استانی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستیم‌؛ اتفاق خجسته‌ای که می‌تواند سبب رشد تئاتر استان در ابعاد مختلف شود.

به گفته جهانشیر یاراحمدی، امسال 4نمایش از شهرکرد، اصفهان و تهران در مجموعه تئاتر شهر بوشهر به روی صحنه می‌روند.

نمایش «حاشا» به کارگردانی امیربهاور اکبرپور از شهرکرد، کاری از گروه «خورشید»‌ که پیرامون مشکلات اجتماعی خانواده است.

 نمایش «اسم من مژگانه، این خونه منه» به کارگردانی هادی عسکری از شاهین شهر  اصفهان و گروه «بیست‌و‌سه» ‌ که در رابطه با سوء ظن و سوءتفاهم‌هایی است که هر روز گریبان‌مان را می‌گیرد و مشکلاتی را برای خانواده و یا دوستان به‌وجود می‌آورد.

نمایش «هدیه مرموز» اثر یاسر خاسب اثری تک‌‌شخصیتی است که داستان تولد تا مرگ یک انسان را در ارتباط با عروسکی از دنیای دیگر روایت می‌کند. این نمایش سال 85 به عنوان نمایش منتخب تماشاگران در نهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی و اثر ویژه جشنواره بین‌المللی تهران مبارک انتخاب شد و در ایتالیا،‌ آلمان‌، فرانسه‌، هلند،‌آمریکا‌، لهستان‌، ارمنستان‌، هند‌، تایلند و... به صحنه رفته است.

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به کارگردانی شهاب‌الدین حسینی‌پور، روایت قصه ضحاک شاهنامه فردوسی است که به صورت کمدی موزیکال اجرا می‌شود، شیوه اجرای اثر بر اساس نمایش‌های ایرانی همچون تخت حوضی و سایه بازی است.

بر اساس این گزارش، چند کارگاه آموزشی با حضور اساتید ایرانی و خارجی در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد.

نخستین کارگاه آموزشی این جشنواره با حضور شاهین صیادی از کانادا، به‌مدت 2 روز از جمعه 10 ‌دی‌ماه تا روز شنبه 11 دی‌ماه برگزار می‌شود. این کارگاه با عنوان «قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی اجرا»  در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، حضور برای تمامی هنرمندان تئاتر استان آزاد و رایگان بوده و به همه شرکت‌ کنندگان در این کارگاه، گواهی حضور اعطا خواهد شد.

این جشنواره روز سه‌شنبه، 14 دی‌ماه به‌کار خود پایان خواهد داد.

 




نظرات کاربران