در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:

تئاتر بوشهر در اجرای عموم و آموزش رشد قابل توجهی داشته است

حمیده ماحوزی در جشن اردیبهشت تئاتر که شب گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر بوشهر برگزار شد از روند رو به رشد تئاتر به‌ویژه در حوزه اجرای عموم و آموزش ابراز خشنودی کرد.

به گزارش تئاتر بوشهر، ماحوزی در ادامه سخنان خود افزود: تئاتر در استان بوشهر، همچون سه سال گذشته روند رو به رشد خود را به‌خوبی طی کرد.

وی با بیان اینکه بررسی آماری تئاتر استان نشان می‌دهد که در حوزه اجرای عموم رشد قابل توجهی داشته‌ایم این رشد نه تنها در شهر بوشهر بلکه در تمام نقاط استان قابل مشاهده است و خوشبختانه آثار تولید‌شده توسط هنرمندان تئاتر مورد استقبال مخاطبان که رکن اصلی این هنر به‌شمار می‌روند قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در حوزه آموزش نیز نسبت به سالهای گذشته اتفاقات خوبی افتاده است. اگر چه معتقدیم در این حوزه باید بیشتر کار شود.

حمیده ماحوزی در ادامه به حضور هنرمندان تئاتر استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرده و افزود:در این حوزه نیز باز هم تئاتر استان حضور بسیار پررنگی در تئاتر کشور داشته است، در اغلب جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در سال 95 ، تئاتر بوشهر نماینده داشت و این حضور نسبت به گذشته رشد کاملا محسوسی داشته است.

ماحوزی ادامه داد: در حوزه سخت‌افزاری نیز بسیار خرسندیم که در سال ‌گذشته، سه پلاتو نمایشی را در شهرهای دیلم، گناوه و دیّر افتتاح کردیم و در اختیار گروه‌های تئاتری قرار دادیم. این سالنها آرام‌آرام به سیستمهای صدا، نور و... تجهیز خواهند شد. در بوشهر نیز درحال تلاش هستیم که با تغییر کاربری پلاتوهای تمرینی مجموعه تئاتر شهر بوشهر، پلاتوی جدیدی در اختیار هنرمندان تئاتر قرار بدهیم، ضمن اینکه انجمن نمایش استان به شدت پیگیر اصلاح و تغییر صندلیهای پلاتوهای فعلی است که امیدوارم نیمه نخست سال انجام شود. اما نکته مهم در مورد سالنها اینست که، شما تئاتریها باید برای نگهداری این سالنها کوشا باشید. نگهداری سالن از تاسیس آن مهمتر است.

وی در پایان گفت: اغلب جشنواره‌های تئاتر‌ی استان در سال گذشته برگزار شد و مهمتر اینکه برای دومین سال پیاپی، میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودیم که این از افتخارات است.




نظرات کاربران