در حال بارگذاری ...
با 2 نمایش میدانی از گناوه؛

گروه تئاتر «نامیرا» به جشنواره هندوستان دعوت شد

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی «المپیاد تئاتر هند» سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریورماه ۱۳۹۶) در این کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ نمایش میدانی از گروه نمایشی «نامیرا» از شهرستان گناوه در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش تئاتر بوشهر، سرپرست گروه تئاتر «نامیرا» می‌گوید: نمایشهای «بوسلمه» و «دومارویی» که بر اساس آداب و آیین‌های جنوب ایران تولید و پیش از این در جشنواره‌های ملی اجرا شده‌اند، مهمان این جشنواره خواهند بود.

 

محمدی‌نژاد اشاره می‌کند که هم اکنون دعوتنامه جشنواره به گروه ارسال شده و در تلاش هستیم تا شرایط را برای حضور در این جشنواره فراهم کنیم.

 

وی همچنین امیدوار است تا مسئولان شهرستان و استان برای این سفر گروه تئاتر «نامیرا» را حمایت و همراهی کنند.

 

نمایش عروسکی «بوسلمه» مردادماه سال گذشته به شیوه تئاتر «سطحه» بر روی لنج و در آبهای گناوه و با استقبال بی‌نظیر مخاطبان اجرا شد.

 

نمایش آئینی «دومارویی» نیز شامل سرتراشون و دومارویی از سنت‌‌های قدیمی عروسی در گناوه بوده و قرار است در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی که در شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود هم شرکت داشته باشد. همچنین این نمایش به بخش بازبینی جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان نیز راه یافته است.

 

 گروه تئاتر «نامیرا» در چند سال گذشته در تولید و اجرای نمایش‌های میدانی فعالیت چشمگیری داشته و علاوه بر اجراهای عموم متعدد در سطح استان در جشنواره‌های بین‌المللی آیینی و سنتی، خیابانی مریوان و... حضور داشته است.




نظرات کاربران