در حال بارگذاری ...

گزارش عملکرد سه ماهه تئاتر کنگان

مسئول انجمن نمایش کنگان ضمن تشکر از مدیران فرهنگی این شهرستان، گزارش عملکرد سه ماهه این انجمن را با تئاتر بوشهر در میان گذاشت.

به گزارش تئاتر بوشهر، محمد بازدار عملکرد این انجمن را به شرح زیر توضیح داد:

-روز هفتم فروردین ماه و هم زمان با روز جهانی تئاتر‌، جشن اردیبهشت تئاتر برنامه ریزی شد و به دلیل هم‌زمانی روز جهانی نمایش با نوروز باستانی، جشن‌های تقدیر از برگزیدگان در کشور ‌به اردیبهشت ماه انتقال پیدا کرده و تحت عنوان اردیبهشت تئاتر اجرا گردید. -در اردیبهشت تئاتر با دعوت از مسئولان و هنر دوستان‌ از فعالان سال قبل تئاتر کنگان تقدیر شد.امسال در بخش‌های برترین‌های کودک و نوجوان، پدیده، حامیان نمایش شهرستان، فعالان نمایش، کارگردانان و برترین بازیگران زن و مرد از نمایشگران تقدیر به عمل آورده شد. در سال گذشته تولیدات نمایشی شهرستان به حدود 10 اثر رسید که در قیاس با سال‌های دورتر که دو اثر یا بعضا یک اثر به نمایش در می آمد ستودنیست. برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر در کنگان قدمتی چند ساله دارد و هر ساله این مراسم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

-فروردین ماه نمایش «بارون میاد خرس مدی» به نویسندگی و کارگردانی محمد بازدار به مدت ٣ شب در پلاتو نمایش استاد مختارزاده کنگان به روی صحنه رفت‌. این نمایش با استقبال خوب تماشاگران همراه بود و حدود 300 تماشاگر داشت،  نمایش «خرس مدی» تلاش بسیار خوب از سوی گروه «چهار صندوق» و دبیرستان شهید محمد پرهیزکار برای اجرای یک نمایش کودک و نوجوان بود. این گروه  تئاتر یک شب نیز در شهر آبدان به اجرا پرداخت.

-هفت اردیبهشت ماه نمایش «دست من» در پلاتو استاد مختارزاده کنگان به روی صحنه رفت. این نمایش به نویسندگی تیم «کراوچ» و کارگردانی علی باقری به مدت یک شب در کنگان به روی صحنه رفت و مورد استقبال قابل توجه علاقمندان نمایش شهرستان قرار گرفت. کلاس آموزشی استاد باقری در بعداز ظهر همان روز برگزار شد.

-یازدهم اردیبهشت ماه مصادف با روز کارگر، همکاری صمیمانه انجمن نمایش شهر کنگان با شرکت های صنعتی، باعث برگزاری جشن شایسته‌ای جهت تقدیر از کارگران منطقه شد‌، اجرای صحنه‌ای توسط ملاح کنگانی‌، کرمی‌، بهرامی و بازدار‌ از انجمن نمایش صورت گرفت.

-در 28 اردیبهشت ماه،‌ بزرگداشت روز فردوسی در کنگان برگزار شد و‌ علاوه بر تقدیر از فعالان در این حوزه، اجرای موسیقی، نقالی کودکان و‌ نوجوانان و شاهنامه‌خوانی شاهین مرادی از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت بود.

-نمایش «تو چرا حرف نمیزنی؟» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی رضا بهرامی و محمد بازدار‌، کاری از گروه تئاتر «چهارصندوق» نمایشنامه‌خوانی شد و قرار است در ماه‌های آتی برای اجرای‌ صحنه‌ای آماده شود.

-نمایش «کار دن کامیلو» به کارگردانی حسین مباهات از گروه تئاتر «دیدار» نیز جهت اجرا در حال تمرین است.

-در حال حاضر کلاس‌های بازیگری و نقالی در حال برگزاری است.




نظرات کاربران