در حال بارگذاری ...

نشست مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهر آبپخش با ریاست شورای شهر

نشست مسئول انجمن هنر‌های نمایشی و ریاست شورای شهر آبپخش چهارشنبه‌شب ۱۲تیرماه ۹۸ انجام شد.

به گزارش تئاتر بوشهر، در این نشست علی سعادت با اشاره به مشکلات هنرمندان تئاتر در این شهر، گفت: به نگاه مردم و شورا به هنر تئاتر در سطح شهر پرداخت و جایگاه هنر تئاتر را یک جایگاه والا توصیف کرد.

سعادت در ادامه افزود: هدایت جامعه‌، تشخیص خوبی از بدی، ترویج فرهنگ، و شکوفایی روح انسان را هرگز نمی‌توان در هیچ قالبی به جامعه تزریق کرد مگر قالب هنر، پس شورا و شهرداری و دیگر ارگان‌ها باید از این چشمه استعداد شهر جهت فرهنگ‌سازی استفاده کنند‌.

وی با بیان این‌که مسئولان شهری در مراسم‌ و برنامه‌های خود از هنرمندان بومی شهر استفاده نمی‌کنند، عنوان کرد: تنها انجمن نمایشی که در سطح استان پلاتو ندارد انجمن شهر آبپخش است و این مساله‌ای مهم برای هنرمندان این شهر است. مسئول انجمن نمایش آبپخش در ادامه گفت: ارتباط بیشتر شورا و انجمن در بسیاری از مسائل باید دیده شود‌. وجود یک جشنواره تئاتر در سطح شهر بسیار با اهمیت است‌.

علی سعادت تاکید کرد: کمک و مساعدت مالی در راستای تجهیز انجمن نمایش و اتاق انجمن و بسیاری از مشکلات دیگر، مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کمک رئیس شورای شهر آبپخش نسبت به ساخت پلاتوی شهر الزام حضور انجمن نمایش در اعضای کمیسیون فرهنگی شورای را خواستار شد‌.

رییس شورای شهر آبپخش نیز ضمن تبریک به سعادت و قدردانی از جهانشیر یاراحمدی به جهت این انتخاب شایسته، جایگاه هنر را در جامعه پر رنگ دانسته و فعال‌کردن کمیسیون فرهنگی شورا را یکی از دلایل اهمیت شورا به مسئله فرهنگ و هنر عنوان کرد‌.

فرخ عباسی با تاکید بر پیگیری و حل مشکلات این انجمن توسط شورا در بحث مشکلات اجتماعی خواستار همکاری انجمن با کمیسیون شورا شد و رییس انجمن نمایش را به‌عنوان یکی از اعضای این کمیسیون انتخاب کرد.

عباسی انجمن هنرهای نمایشی را به‌عنوان یک بازوی کارا در امور فرهنگی شهر خوانده و تأکید کرد: این انجمن باید به جایگاه قبلی خویش بازگردد.

وی همچنین گفت: فرآیندِ گرفتن مجوز تمرین یا اجرای نمایش گروه‌های نمایشی شهر کمی مشکل است که باید تلاش شود که هر چه زودتر چاره‌ای اندیشیده شود و این سیکل کوتاه‌تر شود‌.

ادامه روند اقدامات و حصول نتیجه‌ی این نشست که به‌مدت ۳ ساعت به طول انجامید به جلسه آینده موکول شد.




نظرات کاربران