در حال بارگذاری ...

«میراکل»؛ پرهیز از هیولای جنگ در جهان معاصر

بیست‌و هفتمین نشست واحد نمایش حوزه هنری بوشهر و کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به نمایش و نقدوبررسی نمایش «میراکل» به نویسندگی و کارگردانی سیدرضا علوی اختصاص داشت.

به گزارش تئاتر بوشهر؛ نمایش «میراکل» در کارگاه نمایش و به شیوه کارگاهی و مبتنی بر نور، صدا و تصویر و با استفاده از جلوه‌های صمعی و بصری تولید شده است. این نمایش به موضوع مهم محیط زیست و آسیب‌ به منابع طبیعی آب و خاک و هوا و آنچه مورد نیاز بشر برای ادامه حیات است می‌پردازد. از نظر کیفی نمایش «میراکل» از دسته نمایش‌های آموزشی به شمار می‌رود که آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست و پرهیز از هیولای جنگ در جهان معاصر را دستمایه تولید قرار داده است.

این گونه نمایش‌ها معمولا کشدار هستند، از ابداعات هنری کم و کلیشه‌ای در تولید این نوع آثار بهره برده می‌شود. آموزش می‌دهند و نتیجه آن بسته است و همه مخاطبین به یک نتیجه واحد می‌رسند. موضوع اصلی اثر به مردم نزدیک است و ابعاد پیچیده اثر حذف شده است.

شخصیت در این گونه نمایش‌ها کلیشه‌ای و ثابت هستند و پیشینه ندارند. با این تفاسیر صرفنظر از نقاط قوت و ضعف این اثر تولید با بازیگران جوان و نوجوان و با رویکرد آموزشی قابل تحسین است.

گفتنی است، این جلسه روز جمعه ١٤تیرماه 1398 در پلاتوی ایرج صغیری‌، مجتمع فرهنگی و هنری و با حضور و استقبال جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار شد.




نظرات کاربران