در حال بارگذاری ...

اولین مجمع عمومی هنرمندان تئاتر شهرستان گناوه برگزار شد

اولین مجمع عمومی هنرمندان تئاتر شهرستان گناوه، عصر دوشنبه (۱۳۹۸/۰۴/۱۷) باحضور هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان گناوه در محل تماشاخانه «دریانورد» و با صحبت‌های سیدمحمد موسوی مسئول انجمن هنرهای نمایشی گناوه آغاز شد.

به گزارش تئاتر بوشهر، سیدنواب موسوی در این نشست ضمن تشکر از حُسن اعتمادِ دوباره جامعه تئاتر شهرستان مبنی بر انتخاب دوباره خویش جهت تصدی‌گری مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی گفت: در این دوره انجمن هنرهای نمایشی همسو با سیاستگذاری های کلی انجمن هنرهای نمایشی استان، پرداختن به مقوله آموزش را به عنوان محور اصلی فعالیت های خود قرار خواهد داد و سعی دارد بیشتر فعالیت های انجمن را آموزش محور نماید.

موسوی همچنین بیان کرد: با نگاه به گذشته و بررسی فراز و فرود های مسیر طی شده هنر تئاتر بر بستر زمان متوجه اهمیت پرداختن به مقوله آموزش پایه و خصوصا توجه بیشتر به تئاتر دانش‌آموزی به عنوان یک ابزار کارآمد در راستای پرورش هنرمندان جوان و علاقمند خواهیم شد و این مهم در این دوره از اهم برنامه های پیش روی انجمن خواهد بود.

 استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان وحمایت از ایده ها و برنامه های تئاتری جدیدی که توسط گروه های نمایشی شهرستان پیشنهاد و اجرا می‌شود از دیگر برنامه هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد.

وی همچنین اعلام کرد: تولید تئاتر با نگاه ویژه به اجراهای عمومی و جذب مخاطب و برنامه ریزی در جهت تقویت بنیه اقتصادی گروه های نمایشی گامی است که به سمت مطلوب سازی وضعیت اقتصادی هنر تئاتر خواهیم برداشت.

رئیس انجمن نمایش گناوه، با اشاره به توانایی های فراوان هنرمندان هنر تئاتر در شهرستان از گروه های نمایشی دعوت کرد امسال نیز برای حضور در جشنواره تئاتر استانی با تمام ظرفیت وارد گود شوند و از اعتبار تئاتر گناوه در جشنواره استانی و دیگر جشنواره های تئاتر کشور دفاع کنند.

در ادامه این نشست هنرمندان هنر تئاتر و مسئول انجمن هنرهای نمایشی با بیان مسائل و دغدغه‌های خود به تبادل نظر پرداختند.

مهمترین دغدغه هنرمندان تئاتردر شرایط کنونی مبحث واگذاری سالن های پلاتو به بخش خصوصی بود که منجر به ایجاد مشکلات متعدد برای هنر فاخر تئاتر گردیده است و مقرر شد انجمن هنرهای نمایشی تمام توان خود را به کار گیرد تا از حق مسلم هنرمندان در این موضوع دفاع کند.

این مجمع که بنا بر برنامه ریزی های انجمن هنرهای نمایشی گناوه هر ماه یک بار با هدف تبادل افکار و ایده های هنرمندان هنر تئاتر گناوه برگزار خواهد شد از برنامه هایی بود که با استقبال هنرمندان روبه‌رو شد و امید می رود با استمرار برگزاری اینگونه نشست‌ها مشکلات هنر تئاتر یکی پس از دیگری برطرف و مسیر جدیدی برای رسیدن به نقطه مطلوب ترسیم شود.




نظرات کاربران