در حال بارگذاری ...
دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین برگزار شد

درخشش نوجوان نقال کنگانی در زاگرس

مشکات عباسیان، نوجوان ۱۲ ساله از بندر کنگان در میان ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده جز ۱۸ نفر برگزیده جشنواره نقالی لردگان شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین روز چهارشنبه (13 مرداد1400)در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر لردگان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در ۲ بخش اصلی و در هفت زیرگروه سنی، معرفی و تجلیل شدند.

مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین از مشکات عباسیان هنرمند نقال استان بوشهر به عنوان نفر اول رده سنی ۱۱ تا ۱۶ سال نام برد و یادآور شد: در این زیرگروه سنی، عسل غیاثی از کرمانشاه و دینا شیری‌زاده از اصفهان به صورت مشترک دوم شدند و نگار گودرزیان از لرستان به عنوان نفر سوم انتخاب و معرفی شد.

در این جشنواره منطقه‌ای، هنرمندان مناطق زاگرس نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان شرکت می‌کنند.

 

جواد خسروی نیا، قاسم سلیمانی، البرز اسدپور، علی‌رحم شیخی، احمد مردانی و اسد شاهی، داوران دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین را تشکیل می‌دادند که در بیانیه پایانی خود با اشاره به مشارکت بالای کودکان و نوجوانان در این جشنواره خواستار توجه بیشتر مسوولان فرهنگی برای ارائه آموزش‌های صحیح به این استعدادهای هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی و حفظ هنرهای آیینی و همچنین توسعه و استحکام پیوند نسل جدید با فرهنگ دیرینه شاهنامه‌خوانی و نقالی شدند.

 

نخستین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی به صورت شهرستانی از سال ۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و در ادامه این جشنواره به صورت استانی و سپس منطقه‌ای تداوم یافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران