در حال بارگذاری ...
با هدف استعدادیابی در جنوب استان بوشهر

جشنواره فرهنگی و هنری پردیس برگزار شد

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری پردیس در بخش نمایشی با هدف استعدادیابی جوانان و نوجوانان چهار شهرستان جنوبی بوشهر در فرهنگسرای شهر کنگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، جشنواره پردیس یک جشنواره فرهنگی و هنری است که قرار بود در ایام دهه مبارک فجر از سوی کمیته روابط عمومی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس برگزار شود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ موکول شد.

این جشنواره در بخش‌های مختلفی ازجمله نمایش صحنه‌ای و خیابانی، شعر و داستان، پوستر و طرح‌های گرافیکی، نقاشی، فیلم کوتاه و عکس و خوشنویسی برگزار شد.

این جشنواره در بخش نمایشی با حمایت و مشارکت حداکثری جوانان و گروه‌های هنرهای نمایشی انجمن نمایش کنگان به‌صورت حضوری و با حضور توامان مردمی در این شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بخش نمایشی جشنواره، روز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در حضور پرشور تماشاگران و علاقه‌مندان با آثاری همچون «غدرالزمان»، «رویای کال» و اسب‌ها خواب می‌بینند‌، اجرا شد.

تئاتر عربی «غدرالزمان» به کارگردانی محمد بازدار و نویسندگی رضا مختارزاده یکی از تولیدات موفق سال گذشته بود که در شهرهای کنگان، عسلویه، بندر پرک، هویزه و شادگان به روی صحنه رفته است و در جشنواره بین‌المللی «السلام الدولی» رتبه‌های متعددی را در بخش بازیگری، موسیقی و طراحی صحنه و لباس کسب کرد.

نمایش خیابانی «رویای کال» به کارگردانی حمید ظریف خواه از تولیدات انجمن نمایش بردخون بود که در سالن فرهنگسرا به‌عنوان دومین اجرا به روی صحنه رفت. نمایش اسب‌ها خواب می‌بینند به‌عنوان اولین اثر کارگردان جوان، حامد جمالی از شهر کنگان پایان‌بخش اجراهای روز جمعه بود.

در روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه نمایش «تعزیه‌ای در باب پری‌کشی» با کارگردانی علیرضا باقری و نویسندگی رضا مختارزاده به روی صحنه رفت. این اثر از جدیدترین تولیدات گروه هنری چهار صندوق کنگان است.

نمایش «ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی حسین مباهات و نویسندگی محمد رحمانیان از کنگان پایان‌بخش اجراهای این جشنواره بود، این نمایش به‌صورت عموم در کنگان و جم به روی صحنه رفته است.

حضور داوران ملی در بخش نمایشی، یکی دیگر از اثرات ثمربخش این جشنواره بود. قطب‌الدین صادقی، نادر برهانی مرند و اسدالله زارعی بود ازجمله این داوران بودند که در نشستی تحت عنوان «در باب فلسفه هنر و تئاتر» در حاشیه این جشنواره حضور یافته و ضمن تشکر از پویایی گروه‌های هنری شهر به حفظ روحیه فعال هنری شهرها تأکید کردند.

 




نظرات کاربران