در حال بارگذاری ...

«به افق محل» در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس اجرا شد

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گروه‌های نمایشی استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خوزستان، یزد، قم و کرمان، با اجرای ۱۹ نمایش صحنه‌ای و 14 اثر خیابانی، از پنجم تا هشتم دی در جشنواره منطقه‌ای پارس که به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازند.

 نمایش خیابانی «به افق محل» به کارگردانی داوود رمضان زاده در محل گذر زندیه در قالب بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس روز سه شنبه 5 دی در شیراز به اجرا درآمد.

تئاتر اجتماعی «به افق محل» با موضوع مسجد؛ برگرفته از یک واقعیت و نوشته احمد شنبه نیا است و  احمد شنبه نیا ، دانیل رحیمی ، علیرضا زاکری، سجاد رنجبر، علی پیر حسن‌زاده و زهره حسین پور بازیگران این نمایش هستند.
داوود رمضان زاده با اعلام اینکه به عنوان نماینده شهرستان میناب در این جشنواره حضور دارد گفت: «شیراز میزبان خوبی برای این چنین جشنواره ها است .»
رمضان زاده ادامه داد: در سال های گذشته این جشنواره به عنوان بازیگر حضور داشتم اما امسال به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر مناطق کشور حضور داشتم.
او افزود : «موضوع به افق محل برگرفته از یک واقعیت است و قصد  دارد بگوید مسجد فقط محل عبادت نیست.»
رمضان زاده گفت: «برخی نوجوانان و جوانان شهر میناب تمایل داشتند که از ظرفیت مسجد برای استفاده از فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی استفاده کنند اما با مخالفت اهالی محل و مسجد مواجه می شدند.»
او ادامه داد: «اما با تلاش های فراوان ، نظر سنجی از اهالی و... بالاخره بانی مسجد را متقاعد کردند.»
کارگردان نمایش به افق محل با بیان اینکه مسجد محل تمام فعالیت های سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی ، فرهنگی و هنری ، ورزشی و... است، گفت: «این اثر نمایش یک حقیقت را به یدک می‌کشد.»

بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، دی 1402، به میزبانی استان‌های فارس، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و برگزیدگان این رویداد هنری‌، به چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر راه پیدا خواهند کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای (پارس)

روح الله خدامی: تئاتر برگرفته از زندگی مردم است
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای (پارس)

روح الله خدامی: تئاتر برگرفته از زندگی مردم است

روح الله خدامی کارگردان نمایش «خن» که در جشنواره تئاتر منطقه‌ای (پارس) حضور دارد با طرح این موضوع که تئاتر برگرفته از زندگی مردم است، اثرش را نمایش دانست که با تفکر و احساسات جامعه نزدیک و نسبت به اقلیم خود متعهد است.

|

نظرات کاربران