در حال بارگذاری ...

زنگ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بوشهر به صدا در آمد

به گزارش ایران تئاتر از بوشهر، آئین گشایش نخستین جشنواره فجر استانی در بوشهر امروز سه‌شنبه 22 دی‌ماه با حضور معاون هنری وزارت ارشاد، مدیرکل هنرهای نمایشی این وزارتخانه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، جمعی از مسوولان، هنرمندان حوزه نمایش و علاقه‌مندان در مجموعه تئاتر شهر بوشهر برگزار شد.

پیش از آغاز مراسم، نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب تئاتر توسط علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسوولان هنری و فرهنگی افتتاح شد.

حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فجر استانی بوشهر ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضران، هدیه‌ای را به رسم تجلیل از معاون هنری وزارت ارشاد دریافت کرد. مرادخانی ضمن تقدیر از مدیرکل ارشاد استان بوشهر از وی به‌عنوان یکی از بهترین حامیان تئاتر نام برده و تشکر کرد.

حمیده ماحوزی در این مراسم گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه تئاتر است و حمایت مناسبی را از هنرمندان در استان خواهیم داشت.

ماحوزی با اشاره به آغاز بخش استانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به میزبانی بوشهر، اضافه کرد: هنرمندان از چهار استان کشور در بوشهر به اجرای برنامه می‌پردازند و ما افتخار میزبانی از این جشنواره را داریم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در عرصه تئاتر استان بوشهر را برگزاری اردیبهشت تئاتر در شهرستان‌ها، تئاتر استانی و شهرستانی عنوان کرد و ادامه داد: تئاتر در استان بوشهر ریشه‌دار است و برای توسعه این هنر برنامه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به برخی از کمبودهای اعتباری در تئاتر استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با این کمبودها بسیاری از برنامه‌های مورد نظر را نتوانستیم عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با توجه به تحولات بین‌المللی، بودجه فرهنگ و هنر نسبت به گذشته بهتر شود و بتوانیم برنامه‌های هنری را در خور شان هنرمندان اجرا کنیم.

ماحوزی به انتظارات هنرمندان برای حمایت مسئولان اشاره کرد و افزود: از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم رضایت‌مندی هنرمندان را جلب کنیم.

مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: ظرفیت قابل توجه ورودی تولیدات هنرمندان شهرستانی اتفاق خوبی است که بیانگر روند روبه رشد اجرای عمومی تئاتر در کشور است.

شفیعی با بیان اینکه تبلیغ، جلب مخاطب و فروش بلیط تئاتر در شهرستانها اقدامی موفق در بحث تئاتر است، افزود: ابتکار استان بوشهر در ایجاد سایت فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر به جا، موثر و اتفاق خوبی است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر، بیش از 50 درصد آثار کیفی مربوط به هنرمندان شهرستانی و غیر تهرانی بود.

وی تاکید کرد: شرایط کنونی تئاتر با شرایطی که به تولید تئاتر حاکم است با گذشته تفاوت دارد و اکنون ظرفیت های خوبی در این عرصه به وجود آمده است.

شفیعی گفت: از نظر مخاطب و تولید کننده ظرفیت خوبی در تئاتر وجود دارد و این ظرفیت با گذشته متفاوت است و باید با نگاهی متفاوت به این ظرفیت نگاه کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف بخش مهمی از برنامه های جانبی جشنواره تئاتر فجر بود که با موفقیت انجام شد.

شفیعی افزود: حضور هنرمندان غیر تهرانی در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر نه بر مبنای ظرفیت بخشنامه بلکه بر مبنای کیفیت انتخاب آثار است.

وی گفت: مبنای انتخاب تئاترهای برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر جشنواره ای نبود و برهمین اساس درمجموع خروجی جشنواره استانی تئاتر فجر 10نمایش بود.

لازم به یادآوری است، اجرای نمایش آئینی «مختک»، رونمائی از تمبر یادبود اختصاصی ایرج صغیری از پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر و به‌صدا در آمدن زنگ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله برنامه‌های دیگری بود که در این مراسم انجام شد




نظرات کاربران