در حال بارگذاری ...

تعامل استانداری بوشهر در ساخت تالار و پلاتو تئاتر

درجلسه‌ای که با حضور استاندار استان بوشهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در اولین روز برگزاری جشنواره فجر استانی تشکیل شد، استاندار قول داد که همکاری‌هایی را در قالب تفاهم‌نامه با اداره ارشاد برای رفع برخی کاستی‌های موجود، داشته باشد. به این معنا که برخی تالارها و پلاتوهای کم‌هزینه‌ای را استانداری بسازد و در بخش تجهیز آنها اداره ارشاد وارد شود.

به گزارش ایران تئاتر از بوشهر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اهمیت برگزاری جشنواره فجر استانی گفت: جامعه ما از ظرفیت‌های زیادی از لحاظ فرهنگی دارد. تئاتر از جمله هنرهایی است که تاثیرگزاری فرهنگی خاصی دارد. بنابراین، فجر نباید محدود به مرکز و مخاطبان خاص باشد. از طرفی حضور هنرمندان سراسر کشور در فجر استانی، نشان می‌دهد که فجر متعلق به همه مردم و هنرمندان سراسر کشور بوده و مختص مرکز نیست.

شفیعی ادامه داد: حضور جوانان در جشنواره فجر امسال، اتفاق خوب دیگری است که شاهد هستیم. از 78 اثر صحنه‌ای که در جشنواره امسال وجود دارند 38 اثر متعلق به کارگردانان جوانانی است که بین 20 تا 35 سال سن دارند و این امر نشان می‌دهد که جامعه جوان تئاتری ما بسیار پویاست و آینده زیبائی را برای تئاتر و رویاهای ما در این حوزه رقم خواهد زد.

مهدی شفیعی آیتم‌های انتخاب استان‌های برگزارکننده این بخش از جشنواره را متفاوت خوانده و افزود: مدیریت و ساختار برگزارکننده اهمیت زیادی داشت که خوشبختانه در بوشهر هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم رئیس انجمن نمایش همواره در برگزاری رویدادهای هنری عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در پایان گفت: فعال‌بودن گروه‌های نمایشی و محل اجرای نمایش‌ها نیز برای ما اهمیت ویژه‌ای داشت که در این زمینه قطعا بوشهر سرآمد بوده و تالارهای مناسب‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارد. البته کاستی‌هایی نیز در این زمینه هست که درجلسه‌ای که با حضور استاندار استان بوشهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در اولین روز برگزاری جشنواره فجر استانی تشکیل شد، استاندار قول داد که همکاری‌هایی را در قالب تفاهم‌نامه با اداره ارشاد برای رفع برخی کاستی‌های موجود، داشته باشد. به این معنا که برخی تالارها و پلاتوهای کم‌هزینه‌ای را استانداری بسازد و در بخش تجهیز آنها اداره ارشاد وارد شود.




نظرات کاربران