در حال بارگذاری ...
در دومین روز جشنواره فجر استانی بوشهر اجرا شد؛

«و صدا این همیشه ترسان»

تئاتر بوشهر به لحاظ جغرافیائی، فضاها و موسیقی فولکلریک، بازیگران توانا و ... پشتوانه خوبی دارد و آثار نمایشی قابل عرضه زیادی دارد که در برخی جشنواره‌ها هم موفق به کسب مقام شده است. در این جشنواره هم دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه بهتر، تلاش زیادی می‌کنند و با صداقت و صمیمیت خاصی که مخصوص بچه‌های جنوب است، حداکثر استفاده را از امکاناتی که در اختیار دارند، می‌کنند

«و صدا این همیشه ترسان»، شرکت‌کننده در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار گردانی مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزی‌پور در محل مجموعه تئاتر شهر بوشهر به‌روی صحنه رفت.

مصطفی محمدی با بیان اینکه سال گذشته با یک کار خیابانی به بوشهر آمدم گفت: تئاتر بوشهر به لحاظ جغرافیائی، فضاها و موسیقی فولکلریک، بازیگران توانا و ... پشتوانه خوبی دارد و آثار نمایشی قابل عرضه زیادی دارد که در برخی جشنواره‌ها هم موفق به کسب مقام شده است. در این جشنواره هم دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه بهتر، تلاش زیادی می‌کنند و با صداقت و صمیمیت خاصی که مخصوص بچه‌های جنوب است، حداکثر استفاده را از امکاناتی که در اختیار دارند، می‌کنند. البته به‌لحاظ امکانات و تجهیزات نمایشی فاصله زیادی با مرکز دارد اما گروه ما هم سعی کرد تا از این امکانات به‌خوبی استفاده کند. اما چون کار‌ها داوری نمی‌شود و هدف ما یک اجرای عموم قوی است، سعی کردیم تکنیک‌ها را کنار بگذاریم و بیشتر به روی اجرای قوی تمرکز کردیم.  

کارگردان «و صدا این همیشه ترسان» در ادامه افزود: به‌طور کلی معتقدم که اگر بناست که جشنواره فجر استانی با کیفیتی داشته باشیم و اهداف برگزاری این چنین جشنواره‌هائی را تامین کنیم، باید به لحاظ سخت‌افزاری و تجهیز پلاتو ها و سالن‌های نمایش تلاش بیشتری کنیم.

با تمام این تفاصیل، بوشهر در مقایسه با استان ما (چهار محال بختیاری)، امکانات بهتری دارد و یکی از دلایل انتخاب بوشهر برای برگزاری فجر استانی نیز همین مساله بوده است.

محمدی درباره ایده و فضای نمایش خود نیز گفت: در چهار محال بختیاری به لحاظ فکری هنوز مناطق بکر و دست‌نخورده‌ای داریم که ذهنیت و نگاه خرافی وجود دارد و من سعی کردم با تمرکز روی این موضوع، آنها را با زبان همان محل کمرنگ کنم و در کنار آن، شادی‌ها و نقاط قوتی را هم که وجود دارد، نشان بدهم. چون تئاتر بسیار به آدم‌ها نزدیک و تاثیرگزار است و من سعی کردم آن تفکر، رنگ و زیبایی و حتی مشکلات و سختی‌هایی که از گذشته تا به امروز در ایل بختیاری وجود دارد در قالب نمایش به مخاطبان و تماشاچیان، ارائه کنم.

وی در پایان افزود: «آل» از جمله موارد خرافی بود که از گذشته وجود داشته و همچنان هم هست و کسی در مورد آن صحبتی نمی‌کند و من تلاش کردم در این نمایش دلایل منطقی این اتفاقات را به تماشاچی ارائه کنم تا درباره علت آنها بیشتر فکر کنیم.

 




نظرات کاربران