در حال بارگذاری ...

گروه‌های نمایشی دیر خود را برای جشنواره تئاتر استانی آماده می‌کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر از روزهای گرم و پرترافیک تئاتر دیر و تمرین گروه‌های نمایشی این شهر برای جشنواره استانی تئاتر خبر داد. 

به گزارش تئاتر بوشهر، غلامرضا ناطقی پور در حاشیه تمرین تئاتر گروه‌های نمایشی دیّر گفت: نمایش‌های «ایران» به نویسندگی موسا درویشی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی، «دووز» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی لقمان بحرانی، «شرق برنابا» به نویسندگی و کارگردانی سید قاسم حسینی و تئاتر «REQ» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی محمدرضا ابراهیمی، خود را برای حضور در جشنواره استانی تئاتر فجر آماده می‌‌کنند.

 

وی همچنین افزود: برای بازیگری در تئاتر زمینه‌هایی لازم است و تنها استعداد و علاقه پیش برنده نخواهد بود. آموزش تئاتر با مراجعه به کتاب‌ها یا مرور آثار برتر تاریخی میسر نیست بلکه تئاتر هنری است که سینه‌به‌سینه منتقل می‌شود.

 

ناطقی پور در خصوص اتحاد بین بازیگر و تماشاگر در تئاتر گفت: اتحاد میان بازیگران و تماشاگران آن‌گونه که در هنر تئاتر وجود دارد در هنرهای دیگر وجود ندارد و در روی صحنه میان آفرینش و بازی هنرپیشگان و ارتباط تماشاگران که برای بازیگران می‌نگرند همزمانی وجود دارد ولی در هنرهای دیگر فاصله وجود دارد و این فاصله تنها فاصله زمانی نیست بلکه زیباشناختی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: با توجه به در پیش بودن جشنواره استانی تئاتر فجر گروه‌های تئاتر دیّر خود را جهت شرکت در این جشنواره مهیا می‌سازند.

 

 




نظرات کاربران