در حال بارگذاری ...
برای هفتمین سال؛

«عقیله بنی‌هاشم» در بوشهر و شهرستان‌ها اجرا می‌شود

نمایش آئینی مذهبی «عقیله بنی‌هاشم» به‌نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا در محرم و صفر به‌روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر بوشهر، این نمایش باموضوع شهدای مدافع حرم و شهدای کربلا برای اجرا در محرم و صفر آماده شده است که در پلاتوی استاد امیری بوشهر و نیز شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

کاظم ارجمندنیا درباره این نمایش می‌گوید: «عقیله بنی‌هاشم»، ماجرای دو خواهر باردار است که بعد از آزمایش سونوگرافی متوجه می‌شوند که نوزاد داخل شکم آنها ناقص می‌باشند و با‌نظر دکتر باید هر چه سریع‌تر سقط جنین بشوند.
ولی آنان تصمیم می‌گیرند که در شب شهادت حضرت زینب(س) شرکت کنند که با توسل و دخیل به بی‌بی، نوزادان آن‌ها شفا پیدا کنند. آن‌ها بعداز شفای نوزادان خود هر دو را به عقد هم در می‌آوردند و نذر می‌کنند که موقع ازدواج ماه عسل در کنار حرم بی‌بی زینب(س) باشند. وقتی دختر و پسر وارد حرم بی‌بی زینب(س) می‌شوند، داعش به آنجا حمله می‌کند و عروس و داماد هم مدافع حرم می‌شوند که بعد از مقابله با نیروهای تکفیری داعش، دستگیر می‌شوند در این داستان برشی زده می‌شود به تمام مصائب‌های که بر حضرت زینب از کودکی(س) تا شهادت بوده است.

حمید فلاحی، .لیلا دمان، رکسانا مظفری،. رقیه رستمی، فریبا رستمی، مریم بازیار، ایلیا فارسی‌مدان، زینب عطبی و سعید مهرآزما بازیگران این نمایش هستند و موسیقی آن به‌عهده محمد میلانی، ستایش مرادی، آروین سنایی و نرگس محمدی است.

 

 




نظرات کاربران