در حال بارگذاری ...
  • سرخط خبرها

     
  • نقدی بر نمایش «ناشزه»

    نقدی بر نمایش «ناشزه»

    تلفیق عنصر روان‌شناسانه و رئالیست از نکته‌های موفق این متن بود این‌که صحنه‌ای‌ برای بازنمای ذهن ناخودآگاه شخصیت نمایش در نظر گرفته شده بود.


    نگاهی به نمایش «ناشزه»؛

نیمی تاریک، نیمی روشن
    نگاهی به نمایش «ناشزه»؛

    نیمی تاریک، نیمی روشن

    شاید بتوان گفت «ناشزه» زنانه نوشته شده و مردانه کارگردانی شده و این تناقض اثر را از دام برچسب صرفا فمینیستی نجات می‌دهد. در یک نگاه می‌توان گفت «ناشزه» علی‌رغم زمان زیاد برای اثری تجربی، تلاش شایسته‌ای برای تبدیل‌شدن به یک اثر با مولفه‌های حرفه‌ای را دارد و مخاطب از صرف ...


    نقد نمایش «افسانه ماردوش» به کارگردانی علی بهزادی

    نقد نمایش «افسانه ماردوش» به کارگردانی علی بهزادی

    نباید یادمان برود که از گروهی جوان باید انتظاراتی به‌اندازه گروهی جوان داشت نه به‌اندازه گروهی با میانگین سنی ۴۰-۵۰ سال. در کل نمایشی ایرانی با متنی اسطوره‌ای در حال اجراست. به قول جوزف کمبل «اسطوره روزنی مخفی است که انرژی‌های پایان‌ناپذیر کیهان را به قالب فرهنگ انسانی ...


    جستاری بر بازبینی نمایش‌های نهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان

    جستاری بر بازبینی نمایش‌های نهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان

    هنرمندان ما که سکان هدایت گروه‌های نمایشی را برای جشنواره‌ای بنام تئاتر طنز بر عهده می‌گیرند باید خصوصیات این‌گونه جشنواره را به‌خوبی آنالیز و به سیاست‌های آن واقف باشند برای روشن‌شدن موضوع در این یادداشت به ۳نکته اساسی که بعضی از کارگردانان محترم به آن توجه کمتری ...


    «هدیه مرموز» خاسب به بوشهری‌ها

    «هدیه مرموز» خاسب به بوشهری‌ها

    علت موفقیت خاسب و گروه «بدن دیوانه» نه تنها آمیختن متد‌های کلاسیک و شناخته شده جهان از جمله طراحان معروفی مثل پینا باوش و یا خوزه لیمون، تالی بیتای، مارتا گراهام و سایر طراحان رقص مدرن در اروپا و کشورهای شرقی نیست، بلکه توجه و پذیرفتن ایده‌ها و نوآوری‌های گروه رقصش با تمرکز ...


    نگاهی به نمایش اگر شبی از شب‌های تهران مسافری ...

    نگاهی به نمایش اگر شبی از شب‌های تهران مسافری ...

    در نمایشی که پیش روی ماست و توسط جواد صداقت و الهام ابنی به‌روی صحنه می‌آید هیچکدام از فاکتورهای اشاره‌شده در نمایشنامه، دارای قوت لازم نیست و تغییرات صورت‌گرفته در اصل نمایشنامه توسط کارگردان آنقدر زیاد و بی‌محابا صورت گرفته که نقاط قوت نمایشنامه تبدیل به ضعف شده است ...